torsdag 29. september 2011

23

Det var da voldsomt til bloggerglede i en helt vanlig september måned tenker du kanskje nå, og her følger eg deg i aller høyeste grad. Men eg kjente likevel på at eg måtte ha et ekstraordinært innlegg i møte med ny informasjon som hat innhentet meg. Noen ganger skjedd det så viktige ting at man må gå til strakstiltak, og på en måte er det det som skjer her. (Jaja, straks og straks, dagen etter-tiltak.) Det var en helt vanlig onsdagskveld, der eg satt i sofaen til min svært så trivelige kompis Eivind. Alt var som vanlig: Eivind serverte mat og snop, Eivind ryddet, Eivind tok på duk på bordet, Elisabeth sølte på duken. Elisabeth og Miriam lå i hvert sitt hjørne av sofaen og nøt god service av denne staute mannen i vårt liv.. (Her må man velge å ikkje misforstå:-) Da, ut av intet dukket det opp et stykke informasjon som ble til oppmuntring for Elisabeth Ludvigsen, alias nr. 23. Her kommer det: Norge har blitt ranket som nr. 23 i Fifarankingen. For en prestasjon! Noen vil jo tenke at nr. 23 e et stykke bak, men eg e av den oppfatning at 23 e et usedvanlig lovende tall, det e noe med det, liksom. Først tenkte eg jo at det var et typisk "ut av rekken gå"-tall, men no har eg komt frem til at det e et tall med potensiale og uante muligheter. 2 og 3 blir så stusselige sammenlignet med dette tosiffrede tallet med akkurat passelig tyngde.
Sannheten e den at eg alltid har hatt en drøm om å være toppidrettsutøver, aller helst innen fotball. Det vil si, toppidrettsutdøver uten alt stresset og slitet. Det hadde vært noe, å kunne seile inn fra sidelinjen med scills, kløkt og kondis, tall på ryggen og folk som kalte meg Ludvigsen. Eg har jo vært med på å vinne Nordhordlandscupen, og der fikk eg en smakebit av denne rusen, men hvis eg skal være veldig ærlig hadde eg vel ikkje så mye spilletid i løpet av kampene, eg hadde mest heietid, og spillertne var hentet fra eliteserien i norsk kvinnefotball.. (Der du tydeligvis har spilt cupfinale, Miriam:-) SÅ, det e deilig å oppleve at norsk toppidrett og Elisabeth møter hverandre og smelter sammen på en ypperlig måte i tallet 23:-) Harald Rex og hans sivilforsvar ser med stolte øyne på dette. Nr. 23 gratulerer nr 23. med nr. 23. Lykke til med neste kamp!

1 kommentar:

  1. Måtte Eivind skifte duk...? Eg tror eg har måtte sovnet en eller annen gang denne kvelden. Eventuelt tok eg det bare som en selvfølge og valgte dermed ikke å notere meg det! :)

    SvarSlett