søndag 11. september 2011

Bryllup - Med eller uten klær?

Eg tror eg må skrive et innlegg i den hensikt å skryte litt av storfamilien min. Eg har nemlig hatt gleden av å være i bryllup til vakre Maria og flotte Lars Eirik i helgen, og det var rett og slett en fest fra begynnelse til slutt, eg kan ikkje si noe annet. Det kan hende at det også var brudeparets hensikt, at det skulle være en fest mener eg, men det blir jo bare spekulasjoner fra min side, og det e dumt å hive seg på den bølgen..
Her e det vel bare til å begynne i en ende, for her e det mye å komme gjennom. Det kan jo hende at enkelte hadde foretrukket en skrytelapp av det slaget som ble utlevert på barneskolen, med bilde og setninger som: Du har fine blyanter, fine tenner(?:-), greie søsken osv. I så fall må ønsket komme meg for øret, så skal eg se ka eg kan gjøre.. Titti, du kunne kanskje tenkt deg noe sånt..?
Uansett, for superfin gjeng! Gunnar, Bjørn og Øyvind med sine superhotte koner , slår meg som en slags definisjon på hjelpsomhet og trivelighet. Helene og Kjersti, veldig stas å få høre litt om hverdagen dokkars, fine kusiner! Torstein, Ingrid, Espen, Knut Håkon, brudepar og tanter og onkler, for en gjeng! Vittige, gøyale og unektelig god på det meste, iallefall til å tale! Onkel Otto og tante Inger-Elin imponerte stort med sitt samspill, der en kunne se tydelige spor av et langt og godt ekteskap, eg ble så imponert!!
Og det var ikkje bare flotte folk, det var og sykt god mat,(sånn som du tydeligvis pleier å få i bryllup, Ingjerd) og eg fikk lov av meg sjøl å drikke så mye cola eg ville. God stemning!

Eg sitter og på litt informasjon etter helgen, og her handler det om etikette hva bryllup angår. Dette var informasjon som stilte meg, unertegnede(eg har lest at folk skriver det om seg sjølv, men det føltes litt rart), Elisabeth Ludvigsen i et rimelig dårlig lys egentlig. I bryllup er det nemlig ikkje sånn at "rød og gul og hvit og svart er det samme har han sagt". Her må man visst tenke seg om, vurdere nøye hva som kan kalles innenfor, utenfor og hva som er gråsone. Det e altså ikkje lov med hvit kjole, ei heller svart, og IALLEFALL ikkje rød (dette skulle visst antyde uanstendigheter av både det ene og det andre slaget). Eg har gått i rød kjole i ca ti bryllup, og må vel bare forholde meg til ryktestrømmen tenker eg..
Vi dumpet borti et problem i løpet av østlandsturen vår: Kristinklompen hadde glemt kjolen sin hjemme, grunnet sterkt press fra storesøster i forbindelse med visning av tøy fredag kveld.
Kristinklompen e jo kjent for å være en feiende flott jenteflis, så hon kunne jo egentlig komt i det hon hadde med seg, altså en nyinnkjøpt strømpebukse, men vi var litt usikker på hvordan dette passet med etiketten for bryllup. Dette må kunne kalles en gråsone. Eg har aldri lest noe om det, så eg vil jo tro at det e grønt lys (iallefall gul-grønt),det e iallefall bedre enn å gå med RØD kjole,men det ble visst for mange ukjente faktorer. Det hele endte med ny kjole i en fart og en fei, og hun ble selvfølgelig slående vakker, som dere ser nedenfor.. Takk for en super helg!












Også må eg jo nevne at eg brukte stemmen min på fredag. Eg skulle egentlig flytte Harald Berge Breistein lenger opp på listen til KRF, siden han er en av de stødigste mennene eg kjenner, men fikk litt stress når eg gikk inn i avlukket, alvoret kom over meg, og eg kjente at eg ikkje hadde lyst til å bruke kulepenn,da eg e noe klosset. Eg ble handlingslammet og lot det være. Men hvis noen andre skulle tenke: Hm, eg kunne egentlig tenke meg å mikse, trikse og krysse litt, eg føler meg trygg og kontrollert i en sådan situasjon, og eg kan håndtere en penn. Er dette deg, så e altså min anbefaling gitt. Måtte de beste vinne, tap og vinn med samme sinn, den som e med på leken må smake steken, den som ler sist ler best, finneren e vinneren... Der kom eg ikkje på flere fraser, så då gjenstår det bare å si: Godt valg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar