onsdag 19. oktober 2011

Lett blanding

Okidoki, då var tiden inne for et nytt innlegg, for her i gården har det skjedd både det ene og det andre! 1. Eg har ventet i Sandefjord i 7 timer, og eg må innrømme at det var litt trøttene. Når eg ikkje har spesielt mye tid til å tenke, føler eg ofte at eg har mye å tenke på, men her hadde eg 7 timer til rådighet hva tenking angår, men lite vetugt ble tenkt må eg innrømme. Eg var i ventemodus, dvale om du vil- det eneste hjernen ville var å kjede seg. Og det gjorde eg, i 7 timer, så der har du den.. 2. Jakken med stor J. Eg må fortelle dokkar om Ragnhild. Ragnhild e en kollega i barnehagen, en strålende dame rett og slett og hverdagen blir alltid gøyere når hon e på jobb. I tillegg til dette har hon en veldig tøff jakke, en av de tøffeste eg har sett. Eg velger nemlig venner utfra jakker, det gjør vel alle:-) Andre ting blir liksom litt uinteressant, iallefall etter å ha sett boblikken til Ragnhild.. Og hør ka som skjedde i helgen: Det var lørdag, eg var hjemme, hadde vært i en vielse, kjøpt en presang til min gode venn Heidi. Plutselig ringte telefonen. Det var Ragnhild, hon ringte fra Norheimsund, der hon hadde funnet et eksemplar til av JAKKEN, som eg har sett på med lengtende blikk og sterkt vurdert å glippe den ubemerket ned i vesken min.. (Hon ble vel lei av å vokte den med haukeblikk:-) "Skal eg bare kjøpe den til deg?" Altså, når varene kommer helt inn i stuen min kan det vel ikkje kalles ordentlig handel? Eg kunne ikkje annet enn å slå til, og se så tøff den e!!
3. Mary Kay- party. Det var eg på i går for første gang. Eg tror det kan slås fast en gang for alle: Eg e ingen perfeksjonist. Eg e kanskje heller litt utålmodig og tenker fort: Godt nok. Dette gjelder og mitt eget ansikt, eg gidd rett og slett ikkje å bruke så mye tid på det, verken med kremer eller andre sminkerier. Eg syns det e veldig fint å være fin, eg syns det e fint med fin hud, eg syns det e fint med lange øyenvipper, gjevn hud og røde fyldige lepper. Eg bare har det ikkje sjølv, liksom og det e begrenset kor mye innsats eg gidder å legge inn for å få det. Men i går forvillet eg meg altså inn på et Mary Kay-party (med ekstremt godt selskap by the way), der eg klomset rundt med sminkesettet mitt og smurte lippgloss på kinnbena istedenfor på munnen bare som en understrekning på min uvitenhet. Det e rett og slett en hel verden som eg ikkje har del i, en verden av sminke og kremer, og eg kjenner meg delt i møte med denne verdenen: Eg fikk jo egentlig behov for alt hon ville selge meg, eg liker jo å pynte meg, eg liker å være fin.. Men eg bare gidd ikkje helt å betale prisen, eg e ikkje villig til å strekke meg så langt som å stå opp mer enn et kvarter før eg må gå til bussen, eg syns det gjør forferdelig vondt å nappe øyenbrynene og eg griner nok som det e. Men en gang i fremtiden.... Då skal eg bli god til disse tingene her. Bare ikkje akkurat i dag. Kanskje i morgen, det kan godt hende faktisk. Flaks at hon har en tøff jakke, tenker du vel no, eller...det e vel eg som tenker det, for lets face it, det e ikkje sikkert at dokkar andre syns den e tøff i det hele tatt. Det tåler eg. 4. I dag har eg fisket til meg en ny leieboer, og eg e svært fornøyd! Dette e ingen kem-som-helst, som eg har plukket opp på gaten. Neineinei, dette e en lyshåret skjønnhet som eg rett og slett har skikkelig sansen for. Noen vil si det e en Guds lykke at dette skulle skje. Bror og søsterr Ludvigsen skal få inn en helt vaskeekte logopedstudent i sin residens, tenke seg til! Det blir snart ikkje mer snøvlerier fra denne kanten (her tenker eg selvsagt mest på Jon, men det ville være frekt å bare skrive det.) No skal eg på alvor begynne å tenke på å lage den rare Tsjekkiske lyden "shjr", med bare pittelitt hjelp.. Dette blir stas Ida! 5. Eg kommer tilbake til Miriam seinere, her må eg kanskje få Hans Kristian til å hjelpe meg med å lage en tribute eller noe, for det e ikkje med lett hjerte at eg sier takk for no til denne jenten. Fotballspilleren, rockebassisten(var det å trekke det litt langt?), flinkisen, historiefortelleren, juvelen i smykkeskrinet: Miriam Kleppa.. Eg stopper her for denne gang, fortsettelse følger:-)

5 kommentarer:

  1. Ja, dette blir stas! Bror og søster Ludvigsen kommer nok til å bli svært så gode på "shjr"-lyden, gi meg noen måneder ;)

    SvarSlett
  2. den jakken var nesten litt for kul for deg lisen;)

    SvarSlett
  3. KA mener du med det unge dame?!

    SvarSlett
  4. Eg syns du er fin eg, med eller utan lippgloss på kinnbena :) Du ser det berre ikkje, med glidelåsen trekt heil opp på den fine jakken din.

    Mvh Yngve

    SvarSlett
  5. Elisabeth! Det er like greit, tenker jeg, at du ikke gidder bruke så mye tid på kosmetikk og sånt! For du er nemlig naturlig nydelig, veldig skjønn, pen, fin og flott akkurat slik som du er.(Og det sier jeg ikke bare for å være hyggelig og liksom prøve å booste selvtillitten din. Jeg sier det fordi jeg mener det!)
    Og jakken var knalltøff, gratulerer med ny leieboer, og det med lipglossen...hmm hva kan man si? Det minner meg litt om da jeg var liten og hadde en sånn sminkedukke. Det brukte jeg lipglossen på kinnbena opptil flere ganger. Hun fikk litt i håret også,og på øyelokkene...... Jeg tror jeg lar det være med det jeg. ;)

    SvarSlett