torsdag 10. mars 2011

Tre av!

Då e tiden min i Vagleleiren nådd sitt endepunkt. Reisen e slutt.. Mange synes at enden av en reise kan være vemodig. Eg e ikkje helt der.. Eg pleier å lengte hjem etter en uke på ferie (utenom når eg e i Israel), eg dette e intet unntak.. Det blir så DIGG å komme hjem! Hverdagen e fantastisk! Det e en av tingene eg har lært disse ukene:-)
Det e på sin plass å rette en takk til noen i en sådan stund, og eg bare setter i gang: Eg begynner med å rette en TAKK til Ingrid og Pekki, som fikk meg til å blogge her inne, det har hatt en terapautisk effekt:-) Takk til alle som har tatt seg av meg i disse ukene, som har kjørt og hentet meg, spist middag med meg og ledd sammen med meg av hele denne rare opplevelsen. Takk til Ingrid og de andre i Sivilforsvaret som har drukket kaffe med meg og kjørt meg til butikken. Takk til Hilde og Ole Kristian, for at eg fikk kopiere svarene deres på de vanskelige spørsmålene og mattestykkene:-) Takk til Tore Andre, som lar meg få sitte på hjem til Bergen i morgen. Takk til brødre, søster, svoger, svigerinner,mamma og pappa, tanter og onkler, grandtanter og tremenninger, firmenninger, brødre og søstre i ånden, mødre og fedre i ånden, fettre og kusiner i ånden (vet ikkje helt kem det blir..), nabo Frank, de nye naboene, de gamle naboene. Takk til kongsvik ungdomsskole som har fått meg til å le, takk til C.S. Lewis, som har fått meg til å tenke, takk til skifantastene i Holmenkollen, som har fått meg til å gråte (det skal ikkje så mye til:) Takk til kjøkkenfolket i Vagle, som har fått meg til å spise, takk til vekkerklokken, som har fått meg til å våkne, takk til liten og stor, søster og bror, rød og gul og hvit og svart, surpomp eller kjempegrei, tynne tykke, korte lange, gutt og jente, snill og slem. Og sist, men ikkje minst, takk til alle dokkar som har lest og oppmuntret meg i bloggingen. Dokkar har vært med å bære meg gjennom tre uker med mye rart:-)

Dette ble visst veldig formelt.. Gleder meg veldig til å komme hjem mine FANTASTISKE venner, min FLOTTE familie og mine SUPRE jobbvenninner!
Eg har forresten fått vite at de på papiret kan kalle inn alle i den norske befolkning mellom 18 og 65 år i sivilforsvaret. Eg begynner jo straks å tenke i retning av min langt over gjennomsnittelig spreke mor... Du har en del år å gå på her, mams- skal eg hive inn et tips i morgen før eg reiser?:-) Eg gjør det så gjerne. Eg kommer plutselig på mange gode navn her: Tante Lisbeth, tante Evy, Ttante Jorunn, tante Rigmor: Gled dokkar til å gå i grått:-)


Menig lisen trer herved av.. Takk for meg og takk for følget..

9 kommentarer:

  1. Så fantastisk da..du kom deg igjennom dette du:) Well done. Litt vemodig for leserne dine da,så jeg håper du fortsetter å blogge videre! God tur til Bergen, hils den så meget fra en fraflyttet kvinde.

    SvarSlett
  2. Eg tror eg ska tipse kongen og myndighetene at de må beholde deg i Vagleleiren, sånn at denne underholdningen ikkje tar slutt! På den andre siden e eg jo veldig begeistret for å få deg hjem igjen! :)

    SvarSlett
  3. hehe.. Så: Hva består et atom av?! :D
    Takk for tre fine uker!

    Klem fra Hilde :)

    SvarSlett
  4. Tru du må lage en ny blogg ej.. Du har et bloggetalent!:) Sjåast snart..i Bergen:)

    SvarSlett
  5. Kommer virkelig til å savne denne bloggen. Veldig underholdene dette Elisabeth.

    SvarSlett
  6. Oi, når kommer dokkar til Bergen, Maria?

    SvarSlett
  7. Til høsten.. Eg kom på det no. Det blir gøy!

    SvarSlett
  8. Ingen takk til nydelig liten nevø som ventet på at du skulle komme hjem igjen så han kunne få komme på besøk og bli kost med?

    Tante Vagle da!!!

    SvarSlett
  9. Liam Daniel ble så fornærmet over å bli glemt i den lange tekketalen din at han truer med å aldri sutte deg på fingrene igjen! Så det så! ;)

    SvarSlett