mandag 7. mars 2011

Testing testing!

Då e eg i gang igjen, og eg må begynne med å beklage den lange pausen i bloggingen. Eg har begynt å få meg venner, og då går det ikkje an å sitte inne på rommet for å blogge hele tiden. Dokkar kunne jo tipset meg om det: Elisabeth, folk kommer mest sannsyligvis ikkje for å banke på døren din, du e ikkje SÅÅÅ interessant(her må det selvsagt presiseres: Før de kjenner deg..) Kom deg ut!

Siden tirsdag har det skjedd både det ene og det andre. Eg har vært med min flotte venn Hans Kristian, eg har vært i huskirke på Bryne, eg har vært på ØL + kos på rom 206 (det ble alkoholfritt for min del), OG, eg har vært i Stavanger med mine fantastiske venner! TAKK for godt selskap, for gode beslutningsevner(;-), for det merkelige, sjarmerende, litt trivelige men, samtidig kjedelige spillet SET. Takk for intrikate vitserier, av en kvalitet som eg sjelden har vært borti. Kort sagt: kremen av norsk...u...e voksne, samlet på et sted. Gøy! Og veldig flaks at det ikkje ble et OTFH. (Det måtte være med:-)

Den siste uken har det vært mye utlegg, bortlegg, innlegg, baklegg, fremlegg og nedlegg. For et opplegg! Eg e ikkje så veldig ineressert i rør og slanger, eg. Eg finner det noe trøttende. Tror dokkar det e sånn at man kan få interesse for alt? Eg har egentlig tenkt det, at hvis man setter seg inn i ting og bruker tid på det, så kan alt bli gøy. Eg finner noen hull i min egen hypotese.. Men, det blir kanskje litt hastig å uttale seg etter bare 40 TIMER med rør pør sør!!! (Husk brillene, Elisabeth..)

Her i Vagleleiren har det dukket opp mange gøyale forkortelser de siste dagene. Vi får høre allverdens: PMP, VLDK, GRNRR, STRRTR, FRKNTPT, HDFRSKLLN, MTRBRSPRT. Lur måte å gjøre det på, det blir veldig tungvint å bruke vokaler, de tar så mye plass, liksom.. Blir fort veldig brautende..:-)
Det kan hende at Vaglelederne tror at vi har en viss forkunnskap innen den hebraiske oppbyggingen av språket. Det e vel ikkje mer enn man kan forvente av mannen i gaten.. Eg kan komme med 2011- oversettelsen av disse ordene. De kan tolkes i mange ulike retninger, og det vil nok være stor uenighet rundt den tolkningen eg no kommer med som lekkvinne, men eg våger meg likevel på et forsøk: Pumpe, Vagleleiren dartkonkurranse, grenrør, strålerørstrykk, friksjonsteipet, høydeforskjell, motorbrannsprøyte.

I dag har vi hatt testing. Og eg bestod ALT.. Men.. eg vet ikkje om dokkar e trygge i gatene likevel. Damen som trengte hjerte og lungereddning fikk ikkje noe luft av meg. Eg blåste så hardt eg kunne, men hon var en luring der hon lå, eg lurer på om hon hadde et hull i halsen eller noe, for luften kom seg ikkje ned i lungene, ikkje en eneste gang.. Også greide eg ikkje å finne ut trykkmålene i en pumpe.. Også var eg ikkje så god på å bandasjere. Heller ikkje på vann og utlegg. Men eg var SYKT god på med kart og kompass og forstørrelsesglass. No skal eg være på plass der det skjer Kristinklumpen:-) Kort sagt: Det gikk ikkje an å stryke i sivilforsvaret.. Eg gjorde et ærlig forsøk, Pekki, men det gikk ikkje..

4 kommentarer:

  1. Det var såvisst en trivelig helg, ja! Men ..."det merkelige, sjarmerende, litt trivelige men, samtidig kjedelige spillet SET." Jeg forstår ikke alle ordene her. Kjedelig?

    SvarSlett
  2. Eg skal si det tydeligere: MRKLG, SJRMRND, TRVLG G KJDLG.. Forstod du no?:-)

    SvarSlett
  3. Eg finner ikkje noe å sette finger´n på i ditt innlegg Lisen... ;);)
    - Ingelin

    SvarSlett