tirsdag 8. mars 2011

Atomvåpen..

Til og med på kvinnedagen må eg rulle ut slanger og utlegg i sivilforsvaret. Eg kan ikkje tenke meg noe mindre kvinnelig enn denne dagen her. Uniformen min e full av jord og vann, eg e våt på beina, merker at eg begynner å surne litt.Eg lurte på om eg skulle sette igang et tog i dag morges. Eg har jo vært på demonstrasjon før eg, så eg vet litt om hva man bør gjøre i en sånn setting... (Grine..:-) På mitt banner kunne det stått for eksempel: Sivilforsvaret, hei, hei, hei. Nr 23 er gått lei.. Eller: Si vil IKKJE for svarte! Eg lever litt på kanten no, i know, men eg snakker kun om en farge..

Vi har gått med gassmasker og orange dresser i dag og.. Helt toppers det,med en mann inne i en konteiner som stod og så: Her inne e det SYYYYKT mye tåregass. Dokkar vil egentlig ikkje tro kor mye tåregass det e i dette rommet. Men vil dokkar ta av dokkar masken?:-) Neitatt.

Visste dokkar at vi i sivilforsvaret e som poteten, som kan brukes til ALT? En helt typisk situasjon vi blir ofte blir brukt i, e hvis det blir sluppet en atombombe i Norge. Det e veldig typisk..I så måte tror eg vi skal hjelpe til med hermetisering.. Også var det en ting til.. JOD-tabeletter.. Vi skal dele ut JOD-tabeletter:-) Eg tipper dokkar e misunnelig på meg, som skal bi en folkehelt.. Eg ser for meg Kong Harald med medaljen i hånden, tårer i øynene og skjelvende stemme: Takk for hermetikken nr 23..

Eg får en ørliten følelse av at en god del av de tingene som blir forespeglet e en smule hypotetisk.. I går hadde vi besøk av en HELT EKTE BRANNMANN. Han sa at det var ganske så sjelden at de involverte sivilforsvaret i brannvesnet.Men etter et olmt blikk fra læreren vår tok han seg inn igjen.. Da ble han mer sånn: "Atte, sivilforsvaret blir faktist brukt kjempeofte faktist. De slukker branner hele tiden faktist. Vi vil utrette en stor tatt til dere faktist."


I dag har det vært snakk om hvordan ting ville sett ut i en ideell verden. Eg spisset øret. Ka kommer no? Her kommer kanskje svaret på store spørsmål og uløselige konflikter? "I en ideell verden hadde............ slangen lagt rett ut i sivilforsvarbilen, det er nemlig litt for mye bøy på den sånn som verden er nå.." Eg syns det var litt lite ambesiøst, når man tegnet et bilde der verden var ideell. Eg tror eg ville valgt å tenke hakket større. Men der e vi sikkert forskjellige:-) No må eg løpe avgårde, eg skal på middagsbesøk til Kent og katrine. Gratulerer med dagen, jenter!

5 kommentarer:

  1. Du har en skrivegave:-D
    Gratulerer med dagen og klem til deg

    SvarSlett
  2. No surner du litt. Men jeg synes i grunnen det er sjarmerende.
    Ingjerd

    SvarSlett
  3. Godt vi har slike som deg som militær nr. 23. Gratulerer med dagen og klem fra Astrid

    SvarSlett
  4. Gratulerer med dagen nr.23 :o)
    Herlig å stikke innom bloggen din og se ka som skjer!

    SvarSlett
  5. Eg ler så høyt at Mari e livredd her ved siden av meg! Hermetisere, du... HAHAHAHAHAAA og LOL i bøtter og spann, som kidza ville sagt! ;D

    SvarSlett