tirsdag 8. mars 2011

dronningens svaner

No hadde eg plutselig veldig mye på hjertet kjente eg.. Eg har fått vite så mange snodige ting i dag, ting som eg fant så sjarmerende at eg ville dele de med dokkar. No har eg akkurat vært på besøk hos noen flotte folk på Bryne, og de introduserte meg for et nytt begrep: Søleren.. Det e et konsept her på Bryne, og det fikk meg til å le, for eg kjenner meg igjen. E du en søler? E eg en søler? Eg tror mange vil nikke i mitt tilfelle:-) Det finnes ulike former for sølere. Noen sølere kjører på når de skal forsyne seg med ting, noe som videre fører til at de velter enten en (med litt flaks), eller alle koppene på bordet. Søler nr to e en som konsentrerer seg intenst for ikkje å søle, men likevel bommer på koppen som skulle fylles opp. Søler nr tre e en som slipper ting på gulvet uten å merke det. Søler nr fire e en som egentlig søler ganske mye, men som snakker så mye om andre som søler, at hon skyver opmerksomheten vekk fra seg sjøl.. (Det kan være kem som helst, Katrine;-) Her kan listen bli lang, kom gjerne med forslag..
Eg e søler nr 23. Nr 23 har som oftest en kaffeflekk på sjalet. Hon søler ofte på duken til de hon e på besøk hos.Noen syns det kan være irriterende, men du må av og til vaske dukene dine, Eivind. Nr 23 kan finne på å søle saus på noen ved servering i bryllup, Hon kan egentlig søle kor som helst, når som helst. På onsdag satt nr 23 med saus i fjeset i ca tre timer på en finere resturant i Sandnes:-) E eg en søler? Umulig å si..

Her kommer mer interessant informasjon: Visste dokkar at dronningen i England eier alle svanene i hele landet? Eg syns det snodig, eller finurlig om du vil.. Vil du mate en svane? Klappe en svane? (Eg forstår ikje korfor noen skulle ha lyst til noe sånt, men HVIS) Terge en svane? Lure en svane? Ask the queen of England.. Det e eg som skriver denne bloggen, så eg har lov å skrive ka eg vil:-)

Vi har forresten sluttet med oppstilling her i Vagleleiren. Alle har vel kjent på en litt sånn flau og klam stemning hver gang vi har gjort det. E det ikkje litt merkelig, og på grensen til barnslig å leke militæret på den måten? Då burde de i allefall spurt oss på forhånd, sånn som vi gjorde når vi var små: "Skal vi leke militæret?" Eller vi kunne fått et avkryssningsskjema med alternativer: Blir du med å leke militæret? JA VET IKKE NEI. Det hadde blitt mer ærlig..
Eg har fått vite at en militærleir rett borti området her heter Vatneleiren. Eg lurer på om noen bare har tenkt en dag: No skal vi være noen lurifakser, vi skal tøyse litt med folk og fe (Rideskolen ved siden av leiren). Vi setter i gang med en snøvleversjon av Vatneleiren: Vagleleiren! Også ble det til dette snodige konseptet med militære trekk..
Nei, no e eg litt freidig her. Eg tar munnen for full og glemmer manerene! Til alle i Vagle: Takk for maten! Det e som å være i konfirmasjon hverdag til lunsj..

5 kommentarer:

  1. Ho-ho..du verden for en kunnskap du besitter! Lurer på om vi,tilhørerskaren din, må starte en facebookgruppe som krever at nr 23 må være i leiren noen uker til...du vet..vi som vil at..osv..det vil jo bli en tomhet når nr 23 slutter å skrive...

    SvarSlett
  2. Eva Linn e en soleklar søler nr. 1, du e soleklar søler nr. 2 (jmf. kakaoskjenking i bakgården på 17. mai!) og eg e nok desverre en nr. 4 (men ikkje si det til noen..)

    SvarSlett
  3. heidi: hva var det søler 1 gjorde da? forsynte seg før alle andre..... hm... ikke bra;) jeg tror jeg oppfyller så godt som alle sølekravene, så jeg har nok mang tall. Elisabeth: Det du ppnår med denne bloggen, er at vi vanlige dødelige også skulle ønske vi fikk være i sivilforsvaret....hvilken spennende hverdag, så mye nyttig å lære, og ikke minst å bli kjent med Brynefolk... det var jo det vi jentene levde for år vi var 16 år og på LUS.... Kanskje mannen i ditt liv rett og slett har Jær-dialekt? vel, da håper jeg ihvertfall ikke at han kjører rånetraktor eller tygger snus. Vet du forresten om det finnes noen sånne vagleleirer nord for polarsirkelen? Da kan du bo hos oss i helgene, og her er det ingen oppstillingsplikt;)

    SvarSlett
  4. "Gamle oslo sykkelklubb" er i dag forresten Eva Linn (på eiliv sin mac) for et stilig DEKKnavn....

    SvarSlett
  5. Gamle Oslo sykkelklubb, eg skal finne ut av dine forespørsler og antydninger, i begge ender. Eg har mine tvil, når det gjelder begge deler:-) DEKK-navnet e forresten en veldig god start på en militær.. nei, det blir ikkje det... la oss si en mitilær karriære..

    SvarSlett