lørdag 26. mars 2011

Deilig hverdag

Da har det gått to uke siden eg kom hjem fra Vagleleiren. Det ville være å lyge å si at eg savner gassmasken, uniformen og vannslangene. Ka har skjedd siden sist?

Eg har fått en ny favorittaktivitet: Det e mye babylykke i min nærmeste omgangskrets ,og eg har funnet ut at det ikkje finnes noe mer sjarmerende enn en liten Liam Daniel og en liten Mari, som smatter, slikker og slever på armen og fingrene mine som to små fisker! Då koser eg meg:-)
Store og små dager har kommet og gått - Noen har blitt 30, noen 24, noen 27. Det har vært herlige møtedager med en av de flotteste damene i verden: Irene Krokeide. Og for ikkje å glemme det viktigste: Den store pi-dagen har passert, som vi alle har ventet på med forventning og markerte på ulikt vis, med mye lott og løye.
Andre ting som har skjedd siden sist: Eg har stått på snowbord, eg har blitt frastjålet en sykkellykt (min tredje), OG eg har kjøpt meg ny sykkel! Kjekt for meg..

Eg har og sett noen episoder av criminal minds, som handler om seriemordere og FBI-agenter, og til min store overraskelse og glede kan eg regne meg som en del av den grupperingen (den sistnevnte, altså..). Det var nemlig sånn i sivilforsvaret, at de fleste ble overført til fredsinnsatsgrupper etter endt grunnkurs, selvfølgelig forkortet til FIG. Eg og noen få andre ble overført til innsatsgruppe, eller IG blandt venner. Eg opplevde at det ble en del hemmelighetskremerier angående hva forskjellene på disse gruppene var, og de kom med en form for mumlende forklaring, der det var snakk om at det var de som ikkje hadde sertifikat som var i IG. Men i dag fikk eg forklaringen på ka det egentlig e, gjennom merkningen på jakkene til en spesialstyrke i FBI (på criminal minds): Innsatsgruppen! Det e de, eller vi som kommer inn når det e bombetrussler og ekstremt høy risiko. Eg passer strålende i den grupperingen, eg e jo ikkje redd for noe;-) Dette blir toppers, here i come IG!

Eg har oppdaget at eg må bruke litt tid på å smiske meg inn igjen på noen av ungene i barnehagen. Det virker som det e litt sånn «ute av øye, ute av sinn»- mentalitet. Eg syns det blir litt lettvint og dumt at bare fordi man er mann som er grei, flink, trivelig og tilstede, så skal man ha fortrinn fremfor de som reiser vekk i tre uker uten å gi lyd fra seg:-) SÅ, hvis du leser dette, du som rimer på Pilian: Elisabeth syns du e veeeeeeeeldig søt;-) (Han kan vel lese, Anne May;-)

Eg ønsker dere alle en strålende uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar