fredag 16. desember 2011

hit og dit

Då e vi alt komt til 16. desember, eg har i løpet av den siste uken vært på ulike festligheter med min søte søster, eg har feiret Lucia i et trivelig lurveleven, hatt kvinneforening, vært syk, blitt frisk igjen og i den forbindelse sett alle episodene av P3-Live som damen til ulike kjendiser på nrk -nettv (og i DEN forbindelse igjen lo eg masse)..

Ukens overraskalse var et svært så trivelig Lucia-tog som kom på døren, vakre og hvite, med vakker sang, deilige lussekatter, med og uten bart:-) Her ble eg så inspirert at eg inviterte hele gjengen inn på kakao, med helt urealistiske forventninger om hvor langt en liter melk kunne rekke, der eg og mitt besøk allerede hadde drukket opp mesteparten. Flaks at toget skulle videre til andre, viktige besøksposter.

Ukens hverdagshelt må nevnes, en tittel som stadig vekk passer om min egen mor. Det hadde seg sånn at eg overnattet hjemme hos mine foreldre fra mandag til tirsdag, noe eg gjør støtt og stadig. Tirsdag morgen skulle eg ha tidligvakt, og stod dermed opp kl 06.20, noe eg syns e plagsomt tidlig, men det må til. Eg gikk inn på kjøkkenet, og vips, der stod mamma med RYKENDE FERSKE rundstykker, til Lucia-frokost i barnehagen. Og dette kan faktisk kalles en typisk situasjon, tenke seg til, for en dame! Som vanlig ble det til min fordel og eg fikk et luftig, ferskt rundstykke til frokost, laget av en av Norges beste bakere - digg start på dagen. Andre hverdagshelster denne uken e jo selvfølgelig guttene som skal redde bryggen i Bergen fra å gå under.. spunten.. Vannet skal altså IKKJE under noen omstendigheter gå under spunten, det e veldig dumt hvis spunten blir våt. Ingenting må bli spuntret, nei vi skal ikkje ha en eneste spuntring. Det som tidligere spant eller spuntret må avspintres. At vi kan holde spunten unna alt det våte takk:-) God innsats, gutter.. (Var det veldig tydelig at spunt og alt som har med dette å gjøre e ukjent farvann for meg?)

Ukens sjarmør e en liten rakker i barnehagen, på ett og et halvt år. I dag har eg bare fnist og ledd på jobb, fordi denne luringen har tøyset, blinket og flørtet med meg rett og slett. Det slår meg at det kan høres ut som at eg e noe underernært på alt innen begrepet flørting, når eg bruker det på denne måten. Men det blir unødvendig å gå mer inn på det:-). Poenget: FOR et sjarmtroll, eg fniser litt endå faktisk.

2 kommentarer:

  1. eg kan skrive under på at de rundstykkene va digg! -eg óg fekk de til frokosten min, nemlig :)

    SvarSlett
  2. Sant?!Og du skal vite, de ble bakt kl 0330, med minst 12 hevinger.. Eller iallefall to lange. Det nytter ikkje med snarveier når det gjelder gjærbakst, det e min fallgruve.

    SvarSlett