søndag 20. februar 2011

NYHETSVARSEL: På vei til sivilforsvaret

Da er tiden kommet. Det er en tid for alt sies det og eg vil tro at det er i situasjoner som dette at uttrykket kommer til sin rett. En tid for å gråte.. En tid for å le.. En tid for å gjøre ting du ikke har lyst til i det hele tatt. Denne omgjengelige, åpne, fleksible jenten, med perfekt helse og forbedringspotensiale tar turen til Sandnes i sivilforsvaret.. Eg skal tjene kongen og fedrelandet, og alle dere sivile der ute har nå en mulighet til å rette en takk mot disse (oss) som står som en klippe, som kjemper og sliter for å.... eh.. Uansett, disse som bærer vann, som står vakt under håndball-VM og på AHA-konsert, som dirigerer trafikken når et helt land skal ta vaksine: SIVILFORSVARET- the band of sisters..

Eg har begynt så smått med pakking. Ka har skal eg ta med meg på et tre ukers opphold av denne arten? Symaskin? Vannpipe? Sykkel? Eg satser jo på å få det meste på halv pris fremover, grunnet uniformell bekledning, så eg kan forsåvidt pakke lett.

Dette e altså starten på et forhold som kan komme til å vare i 17 år. Dette e starten.. det e no det begynner. Ingen vet kor dette kommer til å ende. Jaja, vi får se:-)



12 kommentarer:

  1. Fantastisk! Du e i gang!! Tenker du ender som gift med kjekkasen på bildet, eg ;) God tur, kjære! Klem Heidi

    SvarSlett
  2. Du er meg en god en, Elisabeth! Jeg føler meg trygg med deg i denne tjenesten:)
    Gleder meg til å lese mer!

    SvarSlett
  3. Vannvittig bra Elisabeth!! :) Vi digger deg!;)
    Gleder oss til å følge bloggen!
    Anne May venter på at du skal komme tilbake på jobb og overta tittelen hennes ;)
    Klem Katrine

    SvarSlett
  4. Eg vet ikkje, Heidi.. Eg syns han ser litt stiv ut.. Men kanskje han løsner litt på snippen etter hvert?
    Therese- no kan du gå på fjellet uten kart så mye du vil. I will find you:-)

    SvarSlett
  5. Eg e litt usikker på om eg vil ha tittelen til Anne May, men noe må eg jo bruke alle min fremtidige kompetanse innen brannøvelse til:-) Eg e veldig glad for å ha dere i ryggen, Katrine!

    SvarSlett
  6. Eg ler!!!! Lykke til da:) det blir sikkert en fantastisk opplevelse...-og ta med deg symaskinen du!!!

    SvarSlett
  7. Fantastisk start på bloggen, Menig Lisen! Gleder meg til å få lese om alt du lærer de neste ukene. Ses om to uker (hvis du får perm)!

    SvarSlett
  8. Lykke til, snuppa!!!Ler og humrer for meg selv her jeg sitter!!Husk å vær klar, våken og opplagt 08-hundre i morgen!!Stoor klem.

    SvarSlett
  9. Regner med du lærer mye om brannslokking, syke transport og trafikkdirigering - alt det som er viktige kunnskaper her i livet:-) Magne A.

    SvarSlett
  10. Fint å se at noen tar ansvar for andres ve og vel. Jeg legger meg snart i trygg forvissning om at du rykker ut om det skulle skje noe. Lykke til med opplæringen. Jeg ville tatt med sykkel i tilfelle dere skal på utmarsj med sekk ;-)

    SvarSlett
  11. lenge leve løytnad-lisen med refleksstriper! vi heier på deg=)

    SvarSlett
  12. Ta med symaskinen... kanskje du kan sy noen nye uniformer??? Med litt mer farger? :)
    Lykke til snuppa. Vi er stolte av deg!

    SvarSlett