fredag 25. februar 2011

Hysj!

"Det kiler i magen. Kunne vi bare blitt kjent? Nå har jeg vært her i fire dager og ingenting har hendt.." Då e dag fire over her i leiren.. I dag har det skjedd mye forskjellig. Det viktigste først: Eg har fått vite at eg om en uke og en dag får storbesøk av en hel gjeng av mine favorittfolk! Plingeling, Ingrid pingrid, Heidi peidi, Pekki flekki og Marihønen kommer for å hjelpe meg med å holde Sravangers gater trygge. (Ble det ikkje veldig sånn artig når eg fant på rimeord til alle navnene? Eg gir dokkar det dokkar vil ha:-) Det e helt supert!

Eg har ikkje fått en eneste anmerkning i dag.. Eg har oppført meg eksemplarisk, faktisk så god oppførsel at eg på mange måter opplever at eg fortjener en stjerne. Bare en bitte liten en, altså, eg kan sy den på skulderen sjølv.. Eg har vært stille som en mus mens undervisningen har foregått. Han eg sitter ved siden av maser. Eg tror snart han får nedsatt orden, eller iallefall brev om at det e fare for d.... Eg har jo noe å kompensere for, så i dag har eg hysjet på han for å fremstå som voksen og seriøs. Det har ABSOLUTT ingen sammenheng med at han e mye flinkere enn meg og at han kan alt vi gjør og hører fra før av. Eg har IKKJE surnet, fordi eg føler meg litt uvitende og dum i møte med hans kunnskap. Eg følte bare at det passet seg med en sånn "hysj, ly meg" tone, for eg vil jo suge til meg all lærdom eg kan i løpet av disse tre ukene:-)

Vi har øvd på førstehjelp i dag, og eg har funnet ut at det ikkje bare e når eg sover godt at eg slever.. Eg slevet noe helt sykt når eg skulle ta innblåsninger på dukken. Det var ganske flaut, for eg hadde en partner som la merke til det. Hon kommenterte det ikkje, for eg sa: "hysj, ly meg" til hon med øynene.

Det ble skrevet opp en notis på tavlen i dag som fikk meg til å bli nygjerrig. Det stod: ØL + annen kos- rom 206. Eg trodde kanskje at eg skulle få til å skrive noe smakfullt og morsomt om den notisen, men no har eg visket ut tre ganger, for det ble bare litt ufint, så eg lar det stå som det gjør.. Gjengen fra rom 206 kom akkurat hjem no, og det ser ut som eg må trå til med replikken min igjen: Hysj, ly meg!

No må eg visst finne puten, siden eg skal være klar til oppstilling klokken oeighthundred, som vi sier det her. Eller osevenhundredandfiftyfive. Da skal vi holde på til onethousenfivehundredandfortyfive. Onethousensikshundredandfourtythree skal eg ta bussen til Stavanger, og då vil eg tro eg e fremme sånn sirka onethouseneighthundredandten.(Mer Elisabeth, mer!)
Eg må få med at eg har vært en usedvanlig trivelig tur til Bryne i dag. Eg fikk være med på en huskirkesamling med en gjeng fra Saron som eg ser frem til å bruke mer tid med.. Takk til Torstein for skyss, til Johannes for vertskap og til Kent og Katrine som det var utrolig kjekt å se igjen!

8 kommentarer:

  1. Hahahaha! Du e meg en fin en :) Gleder meg til å komme på besøk!

    SvarSlett
  2. Så koselig at du får besøk! Eg og vil besøke deg! Ellers så kan du komme hit hvis du e møkkalei leiren;)

    SvarSlett
  3. Mer Elisabeth! Vi vil ha mer! Sitter og trykker oppdater! Gleder meg til klokken blir onethousandfivehundredandfortyfive og dagen din blir slutt og du kan skrive mer!

    SvarSlett
  4. Det blir helt topp pekki! Vi må mase litt på jon.. Jon Kanon Lasaron..
    Kristin, eg vil gjerne komme til deg, eg har tro på at omgivelsene hos deg e litt mer hjemmekoselig enn hos meg:-)
    Øystein, det kommer nok en oppdatering i løpet av kvelden. Gøy at du syns d e gøy:-)

    SvarSlett
  5. Det ble så definitivt mer artig når vi fikk sånne morsomme rim alle sammen. Ellers er jeg enig med Øystein, vi vil ha mer deg! Syns du skal satse på like mange blogginnlegg som nummeret ditt, ho ho!

    SvarSlett
  6. Jeg ler meg skakk:))) Godt du kan bruke lærer-trikset: "hysj, ly meg!":)))KLem

    SvarSlett
  7. HIHI:) Så morsom du e Elisabeth! Du skulle hatt med deg skjult kamera;)

    SvarSlett
  8. Åh, eg kosar meg sånn!! Ja, mer mer! Kanskje du får fast ansettelse i sivilforsvaret, siden du er så flink å blogge! Eller i det minste kommer på lokal nyhetene ;) Du skaper jo blest og setter søkelyset på et svært lukket miljø, som gjennom din penn (eller tastatur) nå blir kjent for allmennheten! Håååh, gisp - du skyller vært på Tabloid!!!! :D IIIIIIINGJEEERD!!!!!

    SvarSlett