onsdag 3. august 2011

Turer og sånn

Då var ferien over for denne gang, og eg e tilbake med den herlige gjengen i barnehagen. Eg ler masse hver dag i barnehagen, og i dag var intet unntak. Eg ler av gutter (eller spesielt en gutt) som i en alder av tre år, allerede må forholde seg til livets virkelighet: Jenter vil forpliktelse, skremmende men sant. Man kan ikkje nødvendigvis drive med lettsindig båtlek eller herjing i rusjebanen når en bestemt frøken vil det annerledes, sånn e livet min sjarmerende venn!Noen hemmeligheter avsløres tidlig.. Då får vi heller vente med andre av livets store byrder, som at hus egentlig ikkje bør bygges på sand, eller at rosiner egentlig ikkje smaker godt i det hele tatt. Eller at dyr e et uromoment, mer enn en koselig greie..

Eg har vært på flere trivelige turer i løpet av den siste uken, så det e vel bare til å sette igang:Meg, Eivind, Ingjerd, Pekki, Heidi og Marihønen var på et av de vakreste stedene på jord, eller iallefall e det på topp 20-listen: Skolehuset på Rødland! Utsikt, gøye folk, badmington, vollyball, speiderpatruljen (med en noe kjepphøy frøken Våge:-) og ikkje minst "ring meg" i ørene. selv om Ingjerd har fart litt med løgn hva slektskap angår, og selv om eg ikkje har hørt en dritt siden sist e det fortsatt årets sommerlåt.
Og bare for å slå det fast, så tror eg egentlig at Mari syns eg e grei, hon e bare litt redd for MØRKET;-)

På søndag fikk eg overvære en super båttur, der vi riktignok hadde glemt reddningsvester og steikepanne, men vi hadde husket ting som gitar, badetøy og pannekakerøre. Noen av oss badet fem ganger, andre en gang, og andre igjen badet av praktiske årsaker, med noe så primitivt som "eg må bli rein" som motivasjon. Her e det uenigheter rundt grad av måloppnåelse. Eg mener den e 100%.
Uansett, det var solnedgang, piker, dans og sang,blikkstille vann, sjø og magi. Det eneste som manglet var deg og meg, kjærlighet og en eller annen alkoholholdig drikk (og med denne referansen skjønner eg at eg e blitt for trøtt til å fortsette:-)Takk for en storartet tur Ingjerd, Ingrid, Kristine og Knut Egil!

Då e det bare for meg å legge hoden på puten i denne skranglete etasjesengen, lukke øynene, be og håpe på at eg våkner opp like hel i morgen tidlig (i så fall e det kun snakk om flaks:-).

2 kommentarer:

  1. Som vanlig humrer eg og koser meg med dine underfundighetsbetraktelser :) Du e en deilig person, Lisen!

    SvarSlett
  2. Du e deilig sjøl, for å si det mildt;-)

    SvarSlett