torsdag 18. august 2011

Hmm?

I disse valgtider blir det jo viktig for mange å komme med et utfyllende partiprogram. Eg kommer med en kortversjon, der eg tar opp noen aktuelle spørsmål i Elisabeths hverdagsliv. Det kan jo kalles et partiprogram, men hvem som er på parti med hvem, hva som er programmet og hvordan disse to skal settes sammen blir uavklarte spørsmål. Kanskje vi heller skal kalle det en liste. En hverdagslivliste. Uansett, her e det altså bare til å holde seg fast og følge med på de viktige og veloverveide konfliktområdene som her tas opp.(""""""")
Spørsmål nr 1: I hvilke situasjoner e det legitimt å gå med hodelykt? E det noe som det går an å lage mote av, det e jo unektelig praktisk.Eg har en hodelykt som eg egentlig stadig vekk kunne tenkt meg å ta på, eg e jo litt urolig for mørket, men så har eg liksom ikkje frimodighet til det. Snodig? Kanskje det kunne vært en del av hårmoten, istedenfor pannelugg. Eller, det minner kanskje mer om en hår bøyle. Her e ikkje ideen ferdig utviklet, men budskapet e forhåpentligvis klart: Ja til mer hodelykt! (Ånei, no e det jo typisk at eg blir satt opp på en eller annen liste i kommunevalget. Når man engasjerer seg i viktige saker og ikke minst kommer med kule slogens som ovenfor, begynner de fort å mase. Å, det blir så mye!)

Spørsmål nr 2: Går det an å bli lei av oboy? Eg tror ikkje det. Eg har egentlig alltid lyst på det eg. Det
te ble et kort spørsmål, med et enkelt svar: Nei, det går ikkje an..

Spørsmål nr 3: Bør det være sånn at man enten sjekker sykkelbuksene sine jevnlig for slitasje i baken eller velger å ha bokser under, eller skal det være fri flyt. Grunnen til at eg stiller dette spørsmålet bunner i dagens sykkeltur hjem fra jobb. Der syklet eg bak en mann og fikk plutselig øye på ting som det kanskje ikkje var meningen at eg skulle se.Her kan man jo spørre seg: Så hon ekstra godt etter? Eg syns det blir dumt å komme med sånne anklager (HEIDI:-), og eg må jo og påpeke at eg kaster stein i glasshus, eg har jo sjøl syklet fra Fana til Fyllingsdalen med helt gjennomsiktig bukse, men det blir liksom noe annet, fordi.. det skjedde ikkje i dag, og vi kan la fortid være fortid. Mine øyne har jo sett verre ting enn dette, så eg lot meg ikkje støte, det var bare forfriskende, men det e kanskje lurt å sjekke fra tid til annen: E buksen min gjennomsiktig? I så fall kan man ta noe under, just in caises..

Spørsmål nr 4: Hvis eg hadde øvd 12 timer hver dag i et år, kunne eg då blitt en grasiøs danser før eg var 30? Noen av dokkar vil nok tenke nei, kanskje spesielt de av dokkar som har vært vitne til bryllupsvidioen til Heidi og Pekki, der meg og Jon danser vals på en måte som ikkje kan kalles grasiøs. Men til dokkar vil eg si dette: Den filmen e helt tydelig blitt fikset med. Eg opplever at eg e blitt krympet ned til en liten dverg, og eg setter ikkje pris på det. I tilleg syns eg at det var mistenkelig at farten var så forskjellig på oss og de ved siden av oss, eg tror vi spilles av i saktefilm, mens de andre blir spolt fremover. Eg vet jo at Morten kan sakene sine, så dette blir et urettferdig utgangspunkt for vurdering av spørsmålet:-) TENK å kunne danse! Tenk å være et elegant og dansende menneske! Det skulle eg gjerne vært..

Ja, det var vel det..

5 kommentarer:

  1. tenker du da å danse med hodelykt? ;)mindre elegant kanskje, men folk ville nok også hatt nok med å lure på hvorfor du danset med en lykt på hodet(evt også hvorfor gjennomsiktig bukse..)-og dermed kunne du ha konsentrert deg om dansen..eller..vet ikke. Men fine problemstillinger du tar opp. Viktige spørsmål som jeg nå skal grunne litt på mens jeg danser til køys. (et lite ps er at her har jeg observert at mennesker stadig går med en hodelykt, helst vinterstid. Når svigerfar henter ved for eksempel..kanskje du kunne tatt deg et studie opphold her..sosialantropologi..er det forskjell på hodelyktbruk i by og bygd. Jeg tror ja, men tror ikke det finnes noe forskning på det feltet altså..kjenner du kallet???;)

    SvarSlett
  2. ååå, nok en gang har du sørget for veldig god stemning og tidvis høy latter på bønes i morgentimene! :D meg og mari digger deg!!!

    SvarSlett
  3. intressanta spørsmål. Håller helt klart med #2 även om det var lengesen jeg drack oboy.

    På spørsmål #3 ska man absolut ikke ha något under sykkelbuksene, blir lett skav då. Men man skall ikke ha så slitte bukser att man kan se gjenom heller, då bør man kjøpe nye.

    SvarSlett
  4. Bare en tanke.... du detter jo stadig borti situasjoner der menneskekroppen i all dens prakt(?) får vist seg. Jeg for min del må innrømme at jeg skjelden gjør det (detter borti slike situasjoner altså),og ikke kjenner jeg så mange andre som gjør det heller. Ikke som jeg får høre om hvertfall. (Og det kan jo forsåvidt ligge noe i dette.) Men så er jo også du adskillig mer nysgjerrig på menneskekroppen enn det jeg er. Så konklusjonen på tankerekken min er: Kanskje er det slik at du kan se på disse opplevelsene som en gave til ditt nysgjerrige jeg? De er der bare for deg å beskue for å stille din kuriøsitet hva menneskekroppen anngår? Neste gang noen flekker ræv i ditt nærvær så bare ta imot med åpne armer. You're worth it! :)

    SvarSlett
  5. Anette, dette e helt klart et område der forskningen har sviktet, og eg må kanskje trø til;-)
    Jannicke, din luring- eg har sett det eg trenger å se på den fronten kjenner eg:-) Du har noen gode poenger, men eg e ikkje SÅ nygjerrig, iallefall ikkje i den retningen.. Eller, jaja, litt kanskje, men det e nok no:-)

    SvarSlett