tirsdag 28. juni 2011

Værfast

I dag ble ting veldig vanskelig for meg. Eg våknet av vekkerklokken som vanlig, ca to timer før eg skulle stå opp. dette trikset gjør eg hver dag, det e supert å merke at eg sover! Skeptikerne iblandt oss uttaler at søvnen da ikkje e like god, men dette lytter eg ikkje til i det hele tatt i min to timer lange slumreverden:-) Oki, vi går videre (eller klikker videre, Ingrid:-) Når tiden kom da... eg skulle stå opp tenkte eg med meg sjøl: "Hm, skal eg sykle til jobb i dag?" Konklusjonen ble etter hvert negativ (noe eg i ettertid e svært glad for, da hadde eg nok fortsatt lagt i en grøftekant, nedgravd). Eg skulle til og gå i dusjen, men det som då skjedde var eg det begynte å lyne noe helt sykt. Og i den forbindelse skal dokkar få hilse på og bli kjent med en helt ny person, og husk: Vi skal alltid være grei med de nye!

Hallo! Eg heter hysteriske Elisabeth, det e ikkje sikkert alle har hilst på meg, men det e trolig flere enn eg skulle ønske som har det:-) Eg dukker opp i noen situasjoner, av og til e de forbundet med lyn og torden. Eg trives best under et teppe, under et bord, lengst mulig vekke fra det som kalles for vinduer. Eg har et standardoppsett for håndtering av "krisesituasjoner": Lukk øynene, grin og ligg deg i fosterstilling. Det funker hver gang..

No har dokkar altså truffet hysteriske Elisabeth, eg håper dokkar vil ta godt imot hon hvis dokkar møter hon en gang. Om dokkar lurer på kordan dokkar skal gå frem i møte med denne noe underlige skruen kan dokkar ta et kveldskurs hos Ingrid Sætre, hon e veldig flink i møte med hysteriske Elisabeth:-)

Det ble altså sånn at eg måtte ringe til jobben i dag og si det som det var: Eg sitter værfast!

8 kommentarer:

  1. Mener eg har truffet hon før... På et fly...

    SvarSlett
  2. Fantastisk å stå opp til bloggen din! Må si at historien fikk meg til å trekke på smilebåndet:D god klem fra hytteturvennene dine

    SvarSlett
  3. Det må ha vært en annen, Heidi.. Eg kan ikkje huske noe sånt..;-)

    SvarSlett
  4. Å, kunne trøstet deg om du ville!
    Er det lyn eller fly som er verst?

    SvarSlett
  5. Tja, godt spørsmål.. No skal eg på en rimelig lang flytur på mandag, til det lovede land, så i håp om at ord fortsatt skaper svarer eg profetisk: Eg liker BEST å fly.

    SvarSlett
  6. selvsagt er man redd for lyn og torden..;) etter å ha blitt mor må jeg late som om det ikke er (veldig) farlig..og det er vanskelig. husker en gang for leeeeeeenge siden da jeg var en liten søt jente og det var lov å få være redd for lynet..da var det en onkel av pappa som sa at jeg ikke trengte å være redd for vi bodde nært et kirkespir-og om det likevel skulle slå ned i huset vårt ville regnet slukke brannen..;)

    God tur på mandagen:) (-godt at sånne som oss er avholdsjenter, ellers hadde det gjerne blitt noen glass av et eller annet for å roe nervene..;)

    SvarSlett
  7. :-) Ja, eg e blitt tipset om både det ene og det andre hva rusmidler angår. Den sterkeste anbefalingen kom fra en venninne av farmor på over 80 år. VALIUM, sa hun, med store bokstaver.. Eg satser på å klare meg uten..

    SvarSlett