onsdag 18. mai 2011

17.mai er jeg så glad i!

Det blir på sin plass å begynne med å si vel overstått grunnlovsdag! Eg hadde som vanlig problemer med å sove natt til i går, grunnet spenning og sommerfugler i magen. (Det kan og ha vært sein kaffe kvelden før, ikkje så lett å si..) Uansett, ka e bedre? God frokost med supre folk, stryking av ymse slag og av ymse kvalitet (du var en usannsynlig sjarmerende, rampete og litt krøllete bunadversjon av deg sjølv kjære søster, i love it:-) Her er det bare til å fortsette: Festkledde folk i gatene, god stemning, flagg, fellesskap, nasjonalsang, tog, fine ungdommer på lasteplanet, Eirik som danser, Amund som prøver å synge riktig tekst uten sangark, aggregat som er tomt for... olje? Bensin? Noe i den dur..
Hvilke andre dager er det at man kan rope et impulsivt HURRA i gaten og komme unna med det? (Noen kverulanter vil sikkert påpeke at hurraropene også på denne dagen kan tendere mot å være framprovosert, men då syns eg dokkar e vanskelige.. Ta det til deg Øystein:-)
Eg syns egentlig det ble litt for lite hurrarop i år. Hvorfor er det bare tregangen som får være med i 17. mai toget? Vi kunne jo gjort litt stas på hele gangetabellen på en dag som denne. Kanskje heist gangesertifikatet opp på et ørlite flagg og tatt med oss, også hatt noen sånne 6x8 og 9x9 hurra for 17. mai. På mange måter tenker eg at tretallet får nok oppmerksomhet andre steder og på andre dager, og at akkurat det tallet skulle holdt seg litt i bakgrunnen en dag i året. Det presser seg jo frem over alt: Vi teller til tre, vi har tre små kinesere, tresko, trestubbe- kort sagt (eller, det kan kanskje diskuteres), la andre slippe til! Det kan jo her spekuleres i hvilket tall man da skulle valgt ut, som et slags hederstall. For meg vil jo selvsagt 23 være nærliggende, men andre har jo andre preferanser, så her må vi selvsagt inn med en 17. mai-konkurranse. I den anledning vil eg gjerne gratulere Eirik med en flott seier av tegnekonkurransen i Langevågen-95 (eller noe..), der han fikk tegningen sin på fanen. Vi tar en 4x7 hurra for dette..

No ser eg at tiden løper fra meg her, og eg har ikkje en gang komt inn på 17. mai-moro på Kirkevoll skole, rømmegrøt i Fana, Øystein bursdagsbarn og grilling og trivelig selskap i Møllendalsveien.
Som dokkar ser kunne listen kunne blitt til en hel bok. Spørsmålet presser seg frem helt på tampen e: WHATS NOT TO LIKE?
17. mai: Den gøyeste dagen i året!

4 kommentarer:

  1. hipp hipp
    17 mai er gøy
    *hurra*
    :o)

    SvarSlett
  2. Altså..nå har jeg prøvd å rope hurra etter dine forslag..men det førte bare til at jeg måtte tenke..og da gikk det helt skeis..så jeg fortsetter som før og roper hurra en gang,det er nok det letteste. Til nød tre ganger, men da skal jeg være i ekstremt god søttende mai stemning-og det skjer ikke;)

    SvarSlett
  3. 3x8 hurra for betta´n!
    jeg tenker at stripetights-lisen har forståelse for gleden i å være rampente og krøllete;) jeg lager opprør..! hurra hurra

    SvarSlett
  4. Eg setter pris på forsøket, Anette:-) Eg registrerer og at 17. mai stemningen i/på (under/over/bortenfor/utenfor/nedentil) Aure virker litt laber. Kanskje dere skal vurdere å trekke sørover til den store høytidsdagen i årene som kommer? Her e det GOD stemning:-)

    Tits (navnet brukes som gjengjeldelse for ditt Betten-stunt)- Eg har forståelse for, sansen for, ja, eg kan stekke det så langt at eg oppfordrer til alle former for sjarmerende uryddighet.

    SvarSlett