onsdag 6. november 2013

Livet under vann

Eg e begeistret! Eg kan ikkje si noe annet. Det e bare så utrolig å være her, der alt skjedde, der man kan suge til seg historie og røtter i hver stein og hver plante. På et faktisk sted, midt i vår historie var det altså sånn at Abrahams, Isaks og Jakobs Gud selv fikk et hjem blant menneskene. Han sa sitt ja og amen til helheten av oss, med alt det det innebærer. Sårbarhet, begrensninger, følelser, ånd, sjel og kropp. Han sa ja til det hele, han forente seg selv med oss, og det Gud har sammenføyd kan ingen menneske skille.. I dag har vi fått bruke tid i og ved Rødehavet, havet Gud åpnet for Israelsfolket. Det fantes ingen veier ut, de var presset opp i et hjørne, men Gud åpnet en ny og overraskende og umulig vei gjennom havetJ. No skal dokkar få se det litt under overflaten, for i dag har eg nemlig leid meg et undervannskamera, og selv om eg slettes ikkje e noen fotograf har eg kost meg stort med kameraet i dag. Midt i ørkenomgivelsene som omkranser Eilat, finner man altså en hel verden under vann. FOR en Gud vi har!





































HELT latterlig!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar