torsdag 8. mars 2012

Mandagsklipp


Noen dager får man så veldig lyst til å klippe håret. Har dokkar kjent på den følelsen? Den dukker opp med jevne mellomrom hos meg, og av og til gjør eg noe med det.. som  oftest på meg sjøl i så måte Eg kan nok med rett beskyldes for en hel del i dette livet, men noe hårsnobb e eg nok ikkje. Snarere e det blitt hevdet at eg har et vel lettsindig forhold til hår.  Eg har til stadighet undret meg over de folkene som driver å snakker om "frisøren min" i det vide og det breie: "Hun som kjenner håret mitt og vet ka som kler meg.." Som om dette skulle være en identifisert person i livet til et gjennomsnittsmenneske? Det syns eg e underlig.. Eg har frem til merkedagen mandag 05.03.2012 aldri hatt en egen frisør. Eg har levd i den naive, men dog lykkelige tro av at det stort sett holder å være sin egen frisør, også kan man gå til en eller annen frisørdame hvert tredje år. Om det da skulle te seg så at man dette året fikk sveis som Monica Levinsky, eller som Macgyver, så får man da være fornøyd med det. MEN, mandag var altså dagen da Elisabeth gikk fra å være frisørløs til å være frisørfast. Damen heter Ragnhild Lindås, hon e hårfin, gøyal og i besittelse av både hytte og en langt over gjennomsnittelig høy sosial intelligens, også klipper hon altså hår. Eg tror vi her ser mot en livslang forpliktelse.. (Her KAN eg være noe i forkant i forhold til frisørens egne ønsker.) Eg vil med dette rette en stor takk til frisøren MIN, for en fabelaktig ny klipp, og takk til Jorunn Dørdal, som hadde glemt en helt ypperlig hårsaks (det ble iallefall bruksområdet) igjen i Blomsterdalen bedehus, noe både meg og min frisør satt pris på. Som den ypperlige fotografen eg e, har eg selvsagt tatt bilder av min nye klipp(adresse Ingjerd), her e det bare til å lene seg tilbake og nyte bildeserien:-)



















Eg innser jo at det ikkje nødvendigvis e enormt interessant for mannen i gaten hvor ofte og hvor mye og hvordan eg har klippet meg, og til deg som e i den kategorien kan eg jo legge ved et klipp fra Ylvis som eg smiler og ler av, rett og slett sjarmerende og muntert..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar